Çocuk Kitaplığı

Çocuk Kitaplığı

11 Aralık 2013 Çarşamba

Milyon Milyar Tane Yıldız Sayan Uykusuz: Koyun Russell[i]


Koyun Russel
Yazan ve resimleyen:  Rob Scotton
Çeviri: Berfu Durukan
Mandolin Yayınları, 2012
3+ yaş
Işıl Kızılırmak

Uzun bir gecede hele de uykunuz kaçmışken yapılacak en iyi iş kitaplara sarılmaksa, bizim size iyi bir önerimiz var. Siz, uykuyla başı dertte bir koyunla sizi tanıştırmak istiyoruz. Buyrun; dünyanın en komik koyunu Koyun Russel ve onun Kurbağapoposu Çayırı'ndaki gizemli dünyasına.

Uzun bir günün ardından etrafınızdaki herkes mışıl mışıl uyurken uykunuz mu kaçtı? Sağa sola döndünüz, uyumak için elinizden geleni ardınıza koymadınız ama kayıp uykunuz hala evine dönmedi mi? Sakin olun, yalnız değilsiniz. Kurbağapoposu Çayırı’ndan bir dostunuz da gelmek bilmeyen uykusunun peşinde. Peki, biz koyunları sayarak uyumaya çalışırken Koyun Russell ne yapacak?

Russell ve arkadaşları Kurbağapoposu Çayırı’nda yorucu bir gün geçiriyorlar. Öyle yorucu bir gün ki inanın yerlerinde olmak istemezsiniz! Günün sonunda kimi oyuncak ayısına kimi battaniyesine sarılır koyunların, dalarlar mışıl mışıl bir uykuya. Russell’ın gecesiyse biraz uzun sürecek gibi. Bir türlü gelmeyen uykusunu davet etmek için karanlığı bekler ama gelen uykusu yerine karanlık korkusu olur. Bu hazin uykusuzluk macerasında onu yalnız bırakmayan kurbağa dostuyla bir kamyonet kasasına, bir ağaç kovuğuna konuk olur. İşe yaradı mı dersiniz? Hayır, bu mekanlar hiç de rahat değildir ve uykusunun gittiği yerden gelesi yoktur pek. Sonunda saymaya karar verir. Uykusuz bir koyun olarak neyi sayabilir acaba? Ayakları? Çok kısa sürer bu sayma işlemi. Yıldızları sayar sonra ve kahkaha attıran enfes bir rakama ulaşır. Sonra insanoğlunun yöntemini dener, eşi dostu sayar… Nereye kaçtığını bilmediği uykusunun peşinde bütün gece  gezen Russell’ın gözleri nihayet kapandığındaysa çayırdakiler kahvaltı edip, gazeteleri okumaktadırlar.


 Yıldızlar yerinde, Russell’ın uykusu nerede?

Kitaplarımın çoğunu okuyarak almaya çalışıyorum, özellikle resimli olanları. Bu sefer  öyle olmadı, internette bir iki çizimini gördüm bu uykusuzun; hemen “ doğum günümde bana alacağınız hediyeyi düşünmeyin çünkü ben sizin yerinize düşündüm” isimli listeme ekledim; kilometrelerce yol alıp geldi bana Russell. Çizimlerine zaten vurulmuştum ama hikayesiyle de yanıltmadı beni. Çok güldüm, çok eğlendim. “Koyunlar bir çayırda yaşıyordu” yerine “Kurbağapoposu Çayırı’nda yaşıyordu” diyen bir kitap bir adım önde başlar zaten benim için.  Koyunların dayanılmaz yoruculuktaki hayatlarını çok sevimli detaylarla anlatmış yazar, güldükçe güldüm sayesinde. Çizimler için söyleyebileceğim tek şey var: Bayıldım! Özellikle okuma bilmeyen çocukların yakınlarına çizimlere bakıp kendi hikayelerini yaratabilecekleri bir alan açmış çizer, tekrar tekrar keyifli okumalar yapılabilecek bir kitap. Yeni gözdem Russell başucuma terfi ederken, kendisinin ikinci macerası Kayıp Hazine’yi okunacaklar listesine kırmızı kalemle ekledim. Seveni çokmuş bu kitabın, ne güzel!  Henüz okumayanlara tavsiyemdir. Koyun Russell  iyi ki karşılaşmışım dedirten kitaplardan…   Yazarın sayfasından Russell’ın bir macerası  daha olduğunu öğrendim, çevirisini dört gözle bekliyoruz.



[i] Bu yazı 2 Aralık 2013 tarihinde http://bukitabicoksevdim.wordpress.com adlı blogda yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder